Arad

Sentimentele intestinului sau cum ne afecteaza mancarea dispozitia

Sentimentele intestinului sau cum ne afecteaza mancarea dispozitia

Detalii

Web
http://www.naturell.ro
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 7 luni si 1 saptamana
Vizualizari
273

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Microbiomul uman sau mediul intestinal reprezinta o "comunitate" de diferite bacterii care au co-evoluat alaturi de oameni pentru a fi benefice atat pentru om, cat si pentru bacterie. Cercetatorii sunt de parere ca un microbiom unic al unei persoane este creat in primele 1.000 de zile ale sale de viata, dar exista si lucruri pe care le puteti face pentru a va modifica mediul intestinal de-a lungul vietii.

Mancarurile ultra-procesate si sanatatea intestinala

Ceea ce mancam, in special mancaruri care contin aditivi chimici si ingrediente ultra-procesate afecteaza mediul intestinal si creste riscul de boala. Mancarurile ultra-procesate contin substante extrase din mancare, cum ar fi zaharul si amidonul, adaugate din componentele alimentare - grasimi hidrogenate sau fabricate intr-un laborator - agenți de imbunatatire a aromei sau coloranti alimentari.

Este important sa stim ca alimentele ultra-procesate, cum ar fi cele de genul fast-food, sunt fabricate pentru a fi mai gustoase prin utilizarea unor astfel de ingrediente sau aditivi. Cateva exemple de alimente prelucrate sunt conservele, fructele uscate acoperite cu zahar si produsele din carne sarata. Cateva exemple de alimente prelucrate cu ultrasunete sunt sucurile acidulate sau snacks-urile la punga, painea la pachet, produse de patiserie, nuggets de pui sau peste, supele instant.

Cercetatorii ne recomanda "sa ne fixam mai intai alimentele" sau, mai precis, ceea ce mancam inainte de a incerca terapiile de modificare a intestinului cu probiotice si prebiotice, pentru a ne imbunatati astfel modul in care ne simtim. Evident, un prim pas pentru asta este eliminarea completa a alimentelor procesate si ultra-procesate ce reprezinta cauza majora pentru inflamatii si diverse boli.


Ce legatura are intestinul meu cu dispozitia mea?

Atunci cand luam in considerare legatura dintre creier si intestin, este important sa stim ca 90% dintre receptorii de serotonina sunt localizati in intestin.
In domeniul relativ nou al psihiatriei nutritionale, pacientii sunt ajutati sa inteleaga modul in care sanatatea intestinului si dieta pot afecta in mod pozitiv sau negativ starea lor de spirit. Cand unei persoane ii este prescris un antidepresiv, cum ar fi un inhibitor selectiv al recaptarii serotoninei, cele mai frecvente efecte secundare sunt legate de intestin si mulți oameni prezinta temporar greata, diaree sau probleme gastro-intestinale.

Exista o comunicare anatomica si fiziologica bidirectionala intre intestin si creier prin nervul vag. Axa intestinala si creierul ne ofera o mai buna intelegere a legaturii dintre dieta si boala, inclusiv depresia si anxietatea.
Atunci cand echilibrul dintre bacteriile bune si cele rele este intrerupt, pot aparea diverse afectiuni.
Exemple de astfel de boli includ: boala intestinului iritabil, astmul, obezitatea, sindromul metabolic, diabetul si problemele cognitive si de dispoziție. De exemplu, boala intestinului iritabil este cauzata de disfunctii intre interactiunile dintre microbi (bacterii), captuseala intestinala si sistemul imunitar.

Dieta si depresia

Un studiu recent sugereaza ca o alimentatie sanatoasa, echilibrata, cum ar fi dieta mediteraneana si evitarea alimentelor producatoare de inflamatii, poate fi un protector impotriva depresiei.
Un alt studiu scoate in evidenta o scala antidepresiva alimentara, care contine 12 elemente nutritive antidepresive legate de prevenirea si tratamentul depresiei. Unele dintre produsele alimentare care contin aceste substante nutritive sunt: stridiile, midiile, somonul, macrisul, spanacul, salata verde, conopida si capsunile.


Sugestii pentru un intestin mai sanatos si o dispozitie mai buna
  • Consumați alimente neprocesate si evitati-le pe cele prelucrate, prefierte, care sunt bogate in aditivi alimentari nedoriti si conservanti care perturba bacteriile sanatoase din intestin.
  • In loc de suc de legume sau fructe, luati in considerare cresterea consumului de fructe si legume proaspete, ca atare. Fructele congelate fara adaos de zaharuri / aditivi sunt de asemenea o alegere buna.
  • Manancati suficient de multe fibre si includeti boabe si leguminoase intregi in dieta.
  • Includeti alimente bogate in probiotice, cum ar fi iaurtul fara zahar adaugat.
  • Pentru a reduce aportul de zahar la micul-dejun, adaugati scortisoara la iaurtul simplu impreuna cu fructe de padure sau la budinca de ovaz sau cea de chia.
  • Adaugarea alimentelor fermentate, cum ar fi kefirul (bineinteles neindulcit) sau varza acra poate fi de ajutor pentru a mentine sanataos intestinul.
  • Consumati in fiecare saptamana intr-o doza echilibrata fructe de mare si carne slaba de pasare si mai putin carne rosie.
  • Adaugati o gama de fructe si legume proaspete divers colorate in dieta si luati in considerare alegerea anumitor produse ecologice.

Va doresc ... sentimente usoare si sper sa va fie de folos aceste sfaturi.
Pentru terapiile noastre care va ajuta sa va bucurati de o buna sanatate fizica si mentala, va astept oricand aveti nevoie la Clinica Naturell.

Pe data viitoare!
Cu drag,
Psiholog Nicoleta Iordache
Clinica Naturell


Adresa: Timisoara, Calea Bogdanestilor, nr. 22
Telefon: 0723512025, 0722214421, 0785288112