Arad

Povestea marcii de automobile Citroen

Povestea marcii de automobile Citroen

Detalii stire

Categorie
Stiri auto / moto
Modificat
acum 4 ani si 9 luni
Vizualizari
949

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Povestea marcii de automobile Citroen

Omul responsabil in spatele acestui nume mare in universul autmobilelul este inginerul Andre Citroen. In timpul razboiului, el a lucrat in fabricarea munitilor. Pasionat de functionarea diverselor mecanisme si angrenaje tehnice, si-a dedicat viata industriei auto.

Prima masina creata de Andre Citroen a fost in anul 1919, cu un motor SV de 1327 cc. Au urmat alte versiuni, fiecare avand linia sa de dezvoltare. Astfel, Citroen a introdus modele ale masinilor create de el in Franta. In 1925, acesta a lansat in Franta primul automobil cu structura de otel in totalitate.

O piesa de rezistenta si, de asemenea un punct important in evolutia brand-ului, a fost lansarea revolutionarului CV 7 „Traction Avant” adica cu tractiune pe fata. Imediat dupa fabricare, compania a ajuns la faliment, moment in care Citroen a fost preluata de Michelin.

Dupa razboi, Citroen a rezumat productia la modele CV 11 si CV 15, doar in culoare neagra. La Salonul Auto de la Paris, din 1949, Citroen a lansat spectaculosul 2 CV, o masina stranie si spartana, care putea fi condusa cu un volan din fata, avea un motor 375 cc, care era racit cu aer. Din acest moment, Traction Avant si Deux Chevaux au fost singurele modele fabricate, iar in 1954 modelul 15 CV a fost echipat cu suspensie hidropneumatica.

In 1968 au aparut o serie de vehicule ciudate, cu caroserie din plastic, Mehari, asemanatoare cu jeep-urile de azi.
Ajuns sub controlul Peugeot, Citroen a prezentat modelul LN, o combinatie intre forma Peugeot si motorul Citroen. O data realizata aceasta fusiune, brand-ul a mers in directia unei dezvoltarii intense.

In prezent, Citroen este una din cele mai puternice brand-uri auto pe piata si se caracterizeaza prin noutate si originalitate. Pe linia de automobile Citroen exista mereu noi modele aparute, inspirate din modele mai vechi, caracterizate mereu de inovatie.

Prin fiecare lansare de automobile, Citroen doreste sa isi consolideze pozitia de brand global si se pare ca in Europa, Rusia, America Latina si China acest brand auto este primit foarte bine. Expansiunea Citroen continua. Cunscatorii auto gasesc potrivite aceste modele auto si Citroen continua sa lanseze masini create pentru a intampina nevoile lor.