Arad

Managementul lantului de aprovizionare, cheia succesului dumneavoastra

Managementul lantului de aprovizionare, cheia succesului dumneavoastra

Detalii stire

Social links
Categorie
Stiri diverse
Modificat
acum 1 an si 3 luni
Vizualizari
387

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Managementul lantului de aprovizionare(SCM) isi propune sa organizeze diverse resurse ale companiei pentru a satisface in comun nevoile clientilor prin optimizarea fiecarei etape a lantului de aprovizionare, cum ar fi achizitiile., planificare, productie, logistica, etc. Si, in sfarsit, companiile pot economisi costuri, in timp ce clientul final poate obtine servicii satisfacatoare. Este un serviciu cu valoare adaugata pentru functionarea unei companii, in orice caz, acest serviciu a fost apreciat doar de cateva companii.

SCM Managementul Lantului de Furnizare/Ofertei) este un subiect nou si relativ necunoscut in Romania datorita unei mediatizari insuficiente. Avand ca principiu cheie producerea acelor bunuri si servicii de care este nevoie, acolo unde este nevoie si atunci cand este nevoie, aceasta noua paradigma a managementului aduce noi posibilitati de eficientizare a activitatii firmelor, concomitent cu o mult mai buna servire a pietii.

Lantul de aprovizionare este o retea de facilitati de obtinere a materiilor prime, transformare a lor in bunuri intermediare si apoi in produse finale si livrare a acestor produse clientilor prin intermediul unui sistem de distributie.

Managementul lantului de aprovizionare (Supply Chain Management) urmareste gestionarea fluxurilor de informatii, materiale, servicii si bani din cadrul unei activitati astfel incat sa fie maximizata eficienta procesului respectiv. Dezvoltarea Internetului si a standardelor de comunicatie ofera oportunitati deosebite pentru a conecta lantul de aprovizionare cu cele ale furnizorilor si clientilor, intr-o vasta retea, si a optimiza astfel costurile si oportunitatile pentru toti cei implicati.

Managementul poate fi definit ca planificarea, executia si controlul unor activitati orientate spre un anumit obictiv. Pentru a evalua performantelel lantului de aprovizionare, managerii nu se pot baza doar pe intuitie, ci au nevoie de o serie de date statistice. Modul standard de a reprezenta masurarea unei performante a unui proces este oferit sub forma de metrici.

SCM este compus din cinci componente de baza:

1. Planul - este partea strategica a SCM-ului. Este nevoie de o strategie pentru aministrarea tuturor resurselor care sunt necesare pentru produsele sau serviciile oferite. Pentru monitorizarea lantului de aprovizionare este necesara stabilirea unui set de metrici, pentru a se pute sti daca e eficient, daca se pot reduce costurile sau daca ofera produse de calitate.

2. Sursa – presupune alegerea furnizorilor de la care se vor obtine bunurile si serviciile necesare creari produselor. Impreuna cu furnizorii se stabileste un set de preturi si procese de livrare si plata, apoi se creeaza metrici pentru monitorizarea si imbunatatirea acestor relatii comerciale. Ulterior, procesele de administrare a stocului de bunuri si servicii primite de la furnizori vor fi integrate, incluzand receptia, verificarea si transferarea acestora, dar si autorizarea platilor.

3. Produsul – se refera la pasul de productie. Se impune o planificare a activitatilor necesare pentru productie, testare, ambalare si pregatire pentru livrare. Din punct de vedere al metricilor, acesta este segmentul cel mai intens al lantului de aprovizionare, masurandu-se nivelul calitatii, nivelul productiei si productivitatea angajatilor.

4. Livrarea –este uneori numita si logistica. Contine primirea ordinelor de livrare de la clienti, dezvoltarea unei retele de depozite, alegerea curierilor pentru transportul produselor si sistemul de receptionare a platilor.

5. Returul – este partea care se ocupa cu problemele care pot sa apara. Aceasta implica creerea unei retele pentru primirea produselor defecte si/sau in exces si suportul pentru clientii care au probleme cu produsele cumparate.

Fiecare dintre cele cinci elemente descrise anterior contine foarte multe sarcini specifice, ceea ce face ca aplicatiile CRM sa fie aplicatii foarte fragmentate. Exista producatori de software care au incercat sa integreze aceste aplicatii intr-una singura, dar cerintele companiilor in aceasta privinta sunt foarte diferite, fiecare lant de aprovizionare avand propriile particularitati.

Deciziile privitoare la SCM se realizeaza pe trei niveluri: strategic, tactic sau operational. La nivel strategic sunt luate deciziile pe termen lung, referitoare la locatie, productie, stocuri si transport. Deciziile referitoare la locatie se refera la dimensiunea, numarul si localizarea geografica a entitatilor din lantul de aprovizionare, cum ar fi fabricile, depozitele, centrele de distributie. Deciziile referitoare la productie urmaresc determinarea produselor care vor fi realizate, unde sa fie produse, ce furnizori sa fie utilizati, etc. Deciziile legate de stocuri au in vedere modul de gestionare a stocurilor in cadrul lantului de aprovizionare. Deciziile referitoare la transport au in vedere modalitatile de transport care vor fi folosite. Deciziile pe termen mediu se iau la nivel tactic, vizand previziuni ale cererii saptamanale, planificarea distributiei si transportului, planificarea productiei, si planificarea necesarului de materiale.

Nivelul operational al SCM are in vedere deciziile pe termen scurt, de zi cu zi, iar granita care le separa de nivelul tactic este aproximativa. Binecunoscutul principiu “valoarea sistemelor este cea a informatiilor continute de acestea” este de doua ori mai aplicabil in ceea ce priveste aplicatiile CRM. De exemplu, daca informatiile introduse intr-o aplicatie de previziune a cererii nu sunt corecte, previziunea va fi gresita, si, ulterior, toate deciziile luate pe baza acesteia vor avea de suferit. De asemenea, daca angajatii administreaza lanturile de aprovizionare fara ajutorul aplicatiilor, imaginea oferita de aplicatiile SCM nu va putea fi una reala si completa.

Relatia ERP - SCM


Multe dintre aplicatii SCM se bazeaza pe informatiile disponibile in mare parte in cadrul unui soft ERP care centralizeaza informatii la zi din cadrul tuturor departamentelor. Totusi, aplicatiile ERP sunt scumpe si dificil de folosit, lucru care explica incercarea unor alternative de a obtine informatiile necesare CRM-ului. In ultima perioada, furnizorii de solutii ERP au inceput sa ofere si module CRM, dar companiile trebuie sa decida daca aceste module sunt suficiente sau au nevoie de sisteme specializate.

De asemenea, este important ca aplicatiile sa poata fi integrate si cu Internetul. De exemplu, pentru un site web care sa asigure comunicarea cu clientii si furnizorii, este necesar accesul atat la informatii din cadrul ERP, cat si din cadrul SCM, pentru a prezenta simultan informatii la zi legate de comenzi, desfasurarea procesului de productie si livrare. Digitalizarea este solutia de care cu siguranta aveti nevoie.

Cu serviciul de management al lantului de aprovizionare de la Scribsoftware, lantul de aprovizionare al companiei dumneavoastra va evolua cu siguranta la un nou nivel, avand o eficienta ridicata a muncii si venituri in crestere. Contactati ScribSoftware fie telefonic 0729 905 555, fie direct pe site: ScribSoftware.ro pentru a va aduce cu un pas in fata celorlalti! Alegeti un partener de incredere cu vasta experienta in digitalizare, un partener care va va recomanda solutia potrivita, pentru ca succesul afacerii sa fie unul garantat.

Autor

  • 0Partener de afaceri

  • EM Inbound Arad - agentie de marketing online cu focus pe SEO. Oferim companiilor posibilitatea de a-si creste vizibilitatea in mediul online prin creare de continut unic, creare de continut si campanii pe Social Media, promovare prin campaniile de Google Ads si optimizare SEO.
  • Arad
  • 0770470210

Anunt Diamant Euroinstal

Euro Instal Arad - Instalatii sanitare si accesorii
https://euro-instal.ro