Arad

Inteligența artificială și turismul viitorului

Inteligența artificială și turismul viitorului

Detalii

Categorie
Oferte / Pachete Turistice
Modificat
acum 4 saptamani si 4 zile
Vizualizari
126

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Tot ce trebuie să știi despre modul în care inteligența artificială va influența turismul în viitor. Află cum va arăta turismul viitorului.

Anul 2020 reprezintă un moment de cotitură pentru turism, pe fondul crizei sanitare, numărul turiștilor scăzând cu 74% la nivel global. Acest lucru a generat pierderi economice de aproximativ 4 trilioane de dolari pentru operatorii economici din întreaga lume. Ca urmare a descoperirii vaccinurilor contra coronavirsului, pentru anumite perioade de timp (în special pe perioada verii), oamenii au început să călătorească din nou.

În același timp, așa cum s-a întâmplat și în alte industrii, de exemplu, în cea a jocurilor de i-gaming (unde jucătorii au la dispoziție platforme digitale cu free spins fără depunere și alte beneficii în comparație cu locațiile terestre), se caută alternative pentru implementarea de soluții inovative, bazate pe AI, care să revoluționeze turismul în viitor.

Ce rol va juca inteligența artificială în turismul viitorului?

Inteligența artificială este una dintre tehnologiile care se poziționează pe un trend ascendent, până în 2025, preconizându-se ca valoarea pieței să atingă suma de 190, 61 miliarde de dolari. Până în 2030, valoarea încasărilor generate de AI pentru economia globală va fi de aproximativ 15, 7 trilioane de dolari (60% din consum și 40% din profitabilitate).

Industria turismului are nevoie de noi alternative și modalități prin intermediul cărora să determine oamenii să călătorească din nou, în condițiile în care, în 2021, numărul turiștilor pare să fi fost mai scăzut decât în 2020. Printre cele mai elocvente exemple se numără zona Asiei și a Pacificului (în 2020, scăderea a fost de 84%, iar în 2021, aceasta a fost de 95%).

La nivel internațional, în 2020, numărul turiștilor a fost mai scăzut cu 73%, în timp ce în 2021, acesta a fost mai redus cu 80%. Abia în anul 2023 se așteaptă o creștere a turismului în întreaga lume cu 43%, iar în 2024, valoarea va crește până la 45%. Specialiștii din domeniu au identificat o serie de factori care vor influența modul în care turismul internațional își va reveni în viitor.

Astfel, pe lângă vaccinare (76%) și ridicarea restricțiilor (70%), se consideră că un rol important îl va juca și inteligența artificială (20%). De exemplu, anumite aspecte pot fi îmbunătățite cu ajutorul AI-ului, așa cum este personalizarea serviciilor oferite clienților pe baza preferințelor acestora de la comenzile anterioare de la terasă sau restaurantul hotelului.

Până în 2024, aproape 50% dintre sarcinile actuale din anumite sectoare economice vor fi automatizate. Apariția chat boților (asistenți virtuali care se folosesc de inteligența artificială pentru a învăța în timp real) poate fi folosită și în industria turismului pentru a îmbunătăți serviciile la nivel de asistență clienți și pentru a le oferi acestora informații utile în timp real.

Utilizarea roboților în facilitățile de cazare, așa cum este cazul robotului Connie care se ocupă de întâmpinarea clienților în hotelul Hilton, va depăși etapa actuală, în care aceștia doar oferă informații turistice clienților cu care interacționează. Pe viitor, pe măsură ce nivelul de motricitate se va dezvolta și în tandem cu inteligența artificială, aceștia vor putea opera la nivel de recepție și de servire.

Aplicațiile inteligente ale viitorului se vor baza pe combinația dintre AI și AR (realitatea augmentativa), acestea putând fi utilizate cu succes și în industria turismului. Smartphone-ul s-ar transformat într-un accesoriu nelipsit pentru omul modern (6, 37 de miliarde de utilizatori de telefoane inteligente în 2021, urmând ca în 2022 numărul să ajungă la 6, 64 de miliarde de persoane).

Prin urmare, hotelurile, site-urile facilităților de turism sau ale agențiilor din acest domeniu, precum și organizațiile naționale de turism pot folosi aceste aplicații AR pentru a îmbunătăți experiența oferită turiștilor, oferindu-le mai multă interactivitate și acces instant la informații. Genul acesta de aplicații pot fi utilizate cu succes și în rezervarea zborurilor pentru a ajunge la destinația dorită, clienții beneficiind de cele mai avantajoase prețuri în mod real.

De asemenea, folosirea instrumentelor inteligente pentru a spori siguranța în timpul călătoriilor turiștilor, va ajuta această industrie să prospere din nou și să recupereze din pierderile cauzate de criză sanitară, așa cum menționează specialiștii din turismul internațional. Inteligența artificială își dovedește utilitatea chiar și în pandemie, așa că este de așteptat ca influența sa asupra turismului să fie una cât se poate de benefică în viitor!

Sursa foto: unsplash.com