Arad

Exercitii de postura pentru reducerea durerilor de spate

Exercitii de postura pentru reducerea durerilor de spate

Detalii stire

Categorie
Stiri sanatate
Modificat
acum 2 luni si 1 saptamana
Vizualizari
78

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Majoritatea dintre noi, la un moment dat in viata, se confrunta cu cate o durere de spate. Poate ca ea este cauzata de o ranire in urma unei activitati sportive, de un accident sau de o stare congenitala cum este scolioza.

Dar, de cele mai multe ori, durerile de spate superioare sau inferioare se dezvolta in timpul activitatii noastre de zi cu zi. Activitatile repetitive la locul de munca sau de la domiciliu, cum ar fi statul in fata unui computer sau ridicari si carat, pot produce tensionari si o senzatie de strangere a muschilor care conduc la dureri de spate.

In acest sens, o solutie pentru prevenirea durerii de spate este imbunatatirea posturii. In plus fata de asta, o activitate fizica generala si o greutate sanatoasa sunt de asemenea importante. Insa, intr-un mod cu totul surpinzator poate, simplul act de a acorda atentia cuvenita imbunatatirii posturii poate aduce beneficii incredibile pe termen lung.

Postura este modul in care ne tinem corpul in timp ce stam in picioare, jos sau efectuam diferite sarcini cum ar fi ridicarea, indoirea, tragerea sau atingerea. Daca postura este una buna, oasele coloanei vertebrale - vertebrele - sunt aliniate corect.

Exercitii prin care ne putem imbunatati semnificativ postura:
  • Ganditi-va la o linie dreapta care trece prin corpul vostru de la tavan la podea- urechile, umerii, soldurile, genunchii si gleznele ar trebui sa fie asezate uniform si aliniate vertical. Acum, imaginati-va ca un cablu atasat de varful capului va trage in sus, facandu-va mai inalti. Incercati sa va mentineți nivelul pelvisului - nu permiteti partii inferioare sa se miste sau sa se ridice - si sa rezistati nevoii de a sta in varful picioarelor. In schimb, ganditi-va sa va intindeti capul spre tavan, marind spatiul dintre coaste si pelvis. Imaginati-va ca sunteti o balerina sau un patinator pe gheata.
  • Stati drepti pe un scaun, cu mainile pe coapse. Pastrati-va umerii in jos si nivelul barbiei sus. Usor, trageti-va umerii in spate si strangeti-va omoplatii. Tineti-i asa pana numarati la 5, apoi, relaxati-va. Repetati acest exercitiu de 3 sau 4 ori.
  • Stati cu fata la un colt cu bratele ridicate, cu palmele intinse pe perete si coatele la înaltimea umarului. Plasati un picior in fata celuilalt. Indoiti-va genunchiul inainte, expirati in timp ce va aplecați corpul spre colt. Tineti-va spatele drept, pieptul si capul in sus. Ar trebui sa simtiti in piept o intindere placuta.Mentineti aceasta pozitie timp de 20-30 de secunde si, apoi, relaxati-va.
  • Ridicati bratul drept in fata pana la nivelul umarului si indoiti bratul pana la cot, pastrand antebratul paralel cu podeaua. Prindeti cotul drept cu mana stanga si trageti-l usor pe piept, astfel incat sa simtiti o intindere in bratul si umarul drepte. Mentineti aceasta pozitie timp de 20 secunde, apoi, relaxati-va ambele brate. Repetati exercitiul, folosindu-va bratul stang. Repetati de trei ori pentru fiecare brat.

Practicati aceste exercitii de postura de-a lungul intregii zile. La inceput, ati putea gasi un factor declansator ca sa va ajute sa va amintiti sa faceti exercitiile, cum ar fi momentul in care va ridicati de la birou sau inainte de pauzele programate sau masa de pranz. Curand, aceste exercitii vor deveni un obicei, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara. In plus, va asteptam zilnic la noi pentru a descoperii terapii si instrumente care sa va ajute nu doar sa va ameliorati, ci si sa va eliberati definitiv de durerile de spate!


Pana data viitoare,
Cu drag,
Echipa Clinica Naturell

Adresa: Timisoara, Calea Bogdanestilor, nr. 22
Telefon: 0723512025, 0722214421, 0785288112
http://www.naturell.ro