Arad

Cum să slăbeşti sănătos?

Cum să slăbeşti sănătos?

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 11 luni si 3 saptamani
Vizualizari
464

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Persoanele care au probleme cu greutatea şi nu pot să scape de kilogramele în plus într-un timp foarte scurt apelează de cele mai multe ori la diete „minune”. De la înfometare până la diete pe bază de anumite alimente sau doar de fructe, legume, consumate la intervale regulate, toate aceste modalităţi probabil nu vor avea niciodată rezultatele dorite.

Slăbirea sănătoasă, inteligentă, treptată va avea efecte mai bune şi de durată

Dacă vrei să slăbeşti şi să câştigi lupta cu toate caloriile şi depozitele de grăsime trebuie să slăbeşti sănătos şi inteligent, scrie UnCorpSanatos. Nu e greu, nu îţi face griji. Ai nevoie doar de un meniu personalizat, de sfaturile unui nutriţionist neaparat, ca să ştii exact cum va arăta meniul tău în perioada următoare, dar şi de o motivaţie puternică. Motivaţia poate fi una estetică, poate vrei să ai o formă fizică de invidiat sau să eviţi o boală şi efectele ei. Ea va determina cât de pregătit eşti de schimbare şi cât va dura schimbarea. De preferat să nu slăbeşti mai mult de 1 kg pe săptămână şi să incluzi şi o dietă adaptată nevoilor tale în programul de slăbit şi multe exerciţii fizice. Ce poţi face în practică pentru a slăbi sănătos?

Mişcare si atenţie la tot ce consumi

Începe cu procente. Da, procente. Trebuie să ştii cât mănânci şi de cantităţi exacte, transformate în procente, vei avea nevoie. Proteine între 15 şi 25%, Glucide 50-55%, Lipide 20-30%. Nu le iei din fast-food sau din fel de fel de semipreparate şi dulciuri, ci le iei din carne, peste sau leguminoase, ouă, nuci şi orez brun, soia, de exemplu pentru proteine. Glucide obţii din fructe, linte sau năut, paste integrale, cereale fără zahăr adăugat, legume, iar lipide ai din belşug în peşte, ulei de măsline sau nuci şi avocado, orice carne slabă, lapte.

Calculează totul. Sună ciudat, dar poţi să pui în practică uşor. Cântăreşte alimentele din care iei glucide şi lipide, care îngraşă rapid, vezi ce cantităţi ai nevoie în mod real, câte porţii poţi mânca. Aşa ai control asupra meniurilor şi asupra greutăţii.

Prepară mâncarea în mod sănătos. Uită de prăjeli, de ulei încins şi de carne „scăldată” în ulei sau cocă pentru gogoşi „scăldată” şi ea bine în ulei. Găteşte pe grătar, la cuptor, fierbe, găteşte la aburi şi vei avea un gust excepţional şi mâncare sănătoasă.

Atenţie la intervalele orare dintre mese. Ai nevoie de trei ore între mese ca să nu rişti să te îngraşi rapid. Dacă ai alimente cu multe glucide, pâine, cereale, paste şi orez nu le mânca seara, pentru că nu ai nevoie de energie seara. Nu depăşi aceste trei ore pentru că vei mânca automat mai mult şi mai variat şi te vei îngrăşa sigur.

Fă multă mişcare. Mergi la plimbare 20 de minute în fiecare seară, ai nevoie de 21/2 ore de activitate moderată săptămânal. Încearcă să mergi la sală, să ai acasă aparate de lucrat sau să alergi pur simplu cât mai mult pe distanţe relativ mari zilnic. Vei pierde rapid din caloriile acumulate şi te vei simţi mult mai bine.