Arad

Ce probleme pot apărea la kitul de ambreiaj

Ce probleme pot apărea la kitul de ambreiaj

Detalii stire

Categorie
Stiri auto / moto
Modificat
acum 3 ani si 1 luna
Vizualizari
476

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Odată cu parcurgerea kilometrilor, feţele discului de ambreiaj se uzează, mai ales în condiţiile în care şofaţi în mediul urban şi sunteţi forţaţi să frânaţi şi să opriţi des autovehiculul. De obicei, şofatul agresiv îşi pune amprenta pe durata de viaţă a kitului de ambreiaj. Acesta este un sistem complex din care fac parte volanta, discul de ambreiaj, placa de presiune şi rulmentul de presiune.

Cel mai adesea, şoferii scurtează durata de viaţă a ambreiajului, mai exact a discului,atunci când merg cu piciorul pe pedala de ambreiaj. Alunecarea acestuia atunci când se pleacă de pe loc sau când traficul este aglomerat şi se circulă bară la bară, fac ca ambreiajul să se încălzească peste limitele normale. Dacă nu i se dă timp ca să se răcească, discul va fi deteriorat iremediabil pe suprafeţele de contact cu volanta şi cu placa de presiune.

În cazul în care discul se uzează peste o anumită limită, presiunea începe să scadă, crescând riscul de patinare sub sarcină. Practic, atunci când un ambreiaj începe să alunece, efectul va fi simţit cel mai bine în condiţii de sarcină ridicată, respectiv în momentele în care se accelerează pentru a depăşi, când se urcă o rampă sau când realizaţi o tractare. Astfel, cu cât ambreiajul alunecă mai mult, cu atât se uzează mai tare pentru că se încălzeşte mai tare. Ne putem da seama că ambreiajul este uzat în momentul în care începe să patineze. Practic, stratul de fricţiune este uzat şi veţi constata o creştere bruscă a turaţiei motorului, dar care nu este însoţită de o accelerare a autovehiculului.

Dacă atunci când este cuplat ambreiajul, apar vibraţii acestea pot avea multiple cauze. Printre acestea ar fi arderea sau netezirea suprafeţelor ambreiajului, o volantă deformată, lipsa ştifturilor volantei sau un rulment uzat ori o carcasă a ambreiajului slăbită. Totodată, dacă aveţi un ambreiaj nou şi acesta patinează, cele mai probabile cauze ar fi contaminarea cu ulei sau grăsimi, ajustarea incorectă a sistemului de debreiere, o ajustare defectuoasă a cablului, un cilindru principal blocat sau griparea cilindrului secundar, o nealiniere ori o instalare neadecvată a rulmentului de presiune.

Mai pot apărea situaţii când apar zgomote ale kiturilor de ambreiaj. Dacă se aude un scârţâit când se ia piciorul de pe pedală atunci cauza ar fi un rulment de presiune defect. Zgomotele ar mai putea apărea şi din cauza uzurii excesive sau deteriorarea furcii de debreiere, dar şi a unor probleme de instalare incorectă a discului.

O altă cauză a cedării premature este contaminarea cu ulei a feţelor ambreiajului, care vor face să alunece şi să prindă neuniform. Astfel, pot apărea vibraţii şi trepidaţii în momentul în momentul în care este cuplat, iar atunci când autoturismul se află în sarcină pot apărea patinări.

Orice probleme pe care le sesizaţi la kitul de ambreiaj ar trebui remediate în cel mai scurt timp. Înlocuirea unui kit de ambreiaj este o manoperă destul de costisitoare şi de aceea este indicat să ştiţi sigur că această componentă este cea care vă cauzează probleme. Înlocuirea se face la un service autorizat sau la un mecanic autorizat.