Arad

Ce dietă ar alege neurotransmițătorii? Client Platina

Ce dietă ar alege neurotransmițătorii?

Detalii stire

Categorie
Stiri sanatate
Modificat
acum 2 saptamani si 1 zi
Vizualizari
301

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Neurotransmițătorii sunt mesageri chimici care transportă informațiile între celule, influențând totul, de la dispoziție până la mișcări involuntare. Echilibrul neurotransmițătorilor este necesar pentru a ajuta la prevenirea anumitor afecțiuni, cum ar fi depresia, anxietatea sau boala Parkinson. Menținerea unui echilibru sănătos al neurotransmițătorilor necesită printre altele și o alimentație echilibrată, sănătoasă. Corpul folosește nutrienții din alimentele pe care le consumi - în principal aminoacizi - pentru a produce secreția de neurotransmițători.

Atunci când neurotransmițătorii se găsesc în cantitate suficientă în organism, starea noastră generală, fizică-emoțională-psihică, este una bună. La cel mai mic dezechilibru sau la o epuizare a acestora, apare un apetit diferit. Unele persone ar mânca continuu – în mod deosebit dulciuri sau produse cu amidon! -, altele se înfometează și încearcă să facă față stărilor. Tulburările în alimentație pot fi date, în general, de un dezechilibru al serotoninei. Acest neurotransmițător este implicat în controlul cantității de hidrați de carbon, precum și în controlul stării de somn, în comportamentul obsesiv și impulsiv.

Atenție la alimentație…
În cazul dietelor sărace în proteine, sau în cazul dietelor vegetarienilor necunoscători și nedocumentați despre acest regim de viață, riscul epuizări la nivel de neurotransmițători este foarte mare. În plus, pot fi afectate și glandele suprarenale, acestea influențând grupe mari de hormoni ai organismului. Anorexia nervoasă este de multe ori generată de un dezechilibru nutrițional dobândit în timp, prin obiceiuri alimentare greșite.

Nutrienții oferă creierului baza în construcția chimică necesară, esențială pentru a susține sinteza, transportul și degradarea neurotransmițătorilor. Încercă să întegrezi în dieta ta cele de mai jos, pentru a putea ajuta neurotransmițătorii să funcționeze optim. Și tu, odată cu ei…

  • Spanacul - frunzele de spanac conţin clorofilă în cantitate mare, alături de acid folic,vitaminaele din grupul B, fier, luteină - este un super aliment!
  • Peștele conține quercetină, un antioxidant care ajută la stimularea producției de dopamină, aceasta pe lângă conținutul de acizi omega 3, esențiali în buna desfășurare a proceselor cognitive.
  • Bananele - bogate în potasiu, conțin și aminoacidul L-tirozină care este un precursor pentru dopamină.
  • Semințele de dovleac - ajută la transformarea triptofanului în serotonină.
  • Avocado - asemenea, ajută la transformarea triptofanului în serotonină.
  • Cacao, ciocolata neagră - conține feniletilamină care stimulează producerea de dopamină și norepinefrină.
  • Gălbenușul de ou conțin colină, un bloc de construcție pentru neurotransmițătorul acetilcolina. Oul conține și compușii tirozină și fenilalanină, care sunt precursori pentru dopamină.
  • Probioticele - polen crud, alge marine, varză murată - ajută la producerea de serotonină.

Se spune că, de la naștere și apoi tot restul vieții creierul este în permanență activ. Într-un fel sau altul ”le face pe toate”, așa că are nevoie de puțin ajutor. Cea mai bună cale este ”o alimentație care să susțină uriașul efort, pe care îl face în fiecare moment.”