Arad

Cand si de ce sa efectueze cercetari de marketing

Cand si de ce sa efectueze cercetari de marketing

Detalii stire

Categorie
Stiri economie
Modificat
acum 4 luni si 1 saptamana
Apartine de
Seo Agency
Vizualizari
228

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Cercetarea de marketing poate fi definita spre exemplu, colectare, inregistrare si analiza sistematica a datelor privind problemele de marketing si pentru a imbunatati calitatea proceselor decizionale si de control, intr-un mediu de marketing.

Obiectivele cercetarii de marketing


  • Scopurile cercetarii - colectarea de informatii pentru o evaluare preliminara a problemei si structurarea acesteia;
  • Obiective descriptive - o descriere a fenomenelor selectate, a obiectelor de studiu si a factorilor care afecteaza starea lor;
  • Obiective cauzale - testarea ipotezei existentei unei legaturi cauzale;
  • Obiectivele testului - selectarea optiunilor promitatoare sau evaluarea corectitudinii deciziilor luate;
  • Scopul estimarii - predictia starii obiectului in viitor.

Caracteristica principala a unei cercetari de marketing care o deosebeste de colectarea si analiza informatiilor curente interne si externe, se concentreaza pe rezolvarea unei probleme specifice sau a unui set de probleme de marketing. Fiecare companie determina in mod independent domeniul de aplicare si volumul cercetarii de marketing, pe baza capacitatilor sale existente si a nevoilor de informatii de marketing,astfel incat, tipurile de cercetare de marketing efectuate de diferite agentii de marketing, pot fi diferite.

Concepte si directii de baza, experienta in cercetarea de marketing Anterior, s-a subliniat faptul ca cercetarea de marketing este o analiza stiintifica a tuturor factorilor care afecteaza comercializarea bunurilor si serviciilor. Rezulta ca domeniul de aplicare al acestei functii este practic nelimitat si, prin urmare, vom lua in considerare numai tipurile de cercetare care se intalnesc cel mai adesea in practica.

In esenta, scopul cercetarii de marketing este de a obtine raspunsuri la cinci intrebari de baza:

  • cine?
  • ce?
  • cand?
  • in cazul in care?
  • si cum?

Intrebare relevanta: de ce? - extinde studiul la contactul cu domeniul psihologiei sociale si, uneori, se evidentiaza intr-o sfera independenta, cunoscuta sub numele de cercetare motivanta, si anume studiul motivelor cumparatorilor. In practica, cercetarea de marketing se reduce la cercetarea care vizeaza rezolvarea unui numar limitat de sarcini repetitive.

Clasificare studii de cercetare de marketing online Aceste studii sunt deseori efectuate sistematic si pot fi clasificate dupa cum urmeaza:


1. Cercetarea de piata:

  • determinarea dimensiunii si naturii pietei (caracteristicile consumatorilor in functie de varsta, sex, venit, profesie si statut social);
  • determinarea amplasarii geografice a potentialilor consumatori;
  • determinarea ponderii marfurilor concurentilor majori in totalul vanzarilor pe aceasta piata. Studiul structurii, compozitiei si organizarii retelei de vanzari care deserveste piata;
  • analiza tendintelor economice generale si a altor tendinte externe care afecteaza structura pietei.

2. Cercetarea vanzarilor:

  • determinarea diferentelor in volumele de vanzari pentru zonele individuale;
  • stabilirea si revizuirea limitelor zonelor de aprovizionare. Planificarea vizitelor clientilor de catre agentii de vanzari. Modificari in performanta comerciantilor;
  • evaluarea metodelor comerciale si de promovare a vanzarilor. Analiza eficacitatii retelei de distributie in valoare de "costuri - profit". Inventar al retelei de vanzare cu amanuntul.

3. Cercetarea proprietatilor consumatorilor de bunuri:

  • analiza punctelor forte si a punctelor slabe ale produselor concurente (adica bunuri nu numai ale companiei, ci si ale concurentilor sai);
  • cautarea de noi modalitati de utilizare a produselor. Analiza ideilor pentru produse noi. Testarea de noi produse cu implicarea consumatorilor. Cercetare in domeniul ambalajelor. Explorarea posibilitatilor de simplificare a gamei.

4. Cercetare publicitara:

  • analiza eficacitatii anunturilor;
  • analiza eficacitatii mediilor de publicitate;
  • analiza eficacitatii activitatii de publicitate.

5. Analiza economica:

  • analiza cost;
  • prognoze pe termen scurt si pe termen lung pe baza analizei tendintelor;
  • analiza pret-profit.

6. Analiza motivationala (Motivation Research)


7. Cercetarea Export Marketing Research.
Lista de mai sus nu este deloc exhaustiva, ci doar contureaza limitele posibilelor activitati de cercetare.
Modalitati de organizare a cercetarii de marketing online Cercetarea de marketing poate fi organizata si realizata cu ajutorul unei agentii de marketing specializata in cercetare.
Organizarea cercetarii cu ajutorul unei agentii de cercetare specializate Agentiile de marketing specializate incercetare de marketing efectueaza o varietate de studii, ale caror rezultate pot ajuta o firma sa rezolve problemele existente.

Avantaje:

  • Calitatea cercetarii este ridicata, deoarece firmele de cercetare au o bogata experienta, au specialisti cu inalta calificare in domeniul cercetarii.
  • Rezultatele studiului sunt foarte obiective, deoarece cercetatorii sunt independenti de client.
  • Firmele specializate beneficiaza de oportunitati deosebite in alegerea metodelor de cercetare datorita disponibilitatii unor echipamente speciale pentru efectuarea cercetarii si prelucrarea rezultatelor.

Dezavantaje

  • Costul cercetarii este destul de ridicat, cercetarea este mai scumpa decat cea realizata de o echipa de cercetare interna.
  • Cunoasterea caracteristicilor produsului este limitata la conceptele generale.
  • Exista o probabilitate mai mare de scurgere a informatiei, deoarece multi oameni sunt implicati in studiu.

Pentru mai multe informatii privind serviciile de marketing online, accesati aceasta pagina.

Autor

  • Seo Agency
  • 0Partener de afaceri

  • SEO Agency pentru noi nu este doar o agentie, ci este o echipa care in fiecare zi munceste pentru afacerea ta, controland toate canalele de trafic si asigurand un profit maxim. Optimizam site-uri de peste 10 ani.
  • 0785369369