Arad

Avantajele fainii integrale

Avantajele fainii integrale

Detalii articol

Web
https://www.minuneanaturii.ro/
Social links
Categorie
Articole / anunturi mancare si bautura
Modificat
acum 3 saptamani si 5 ore
Vizualizari
62

Voteaza & Distribuie

Prezentare articol

Făina integrală cu adevărat sănătoasă conține celuloză, minerale (fier, mangan, calciu, fosfor, seleniu) și tărâțe. Partea din interior a bobului de grâu, secară sau ovăz este foarte bogată în proteine, mai multe vitamine din complexul B, carbohidrați complecsi, acid folic și vitamina E. Coaja boabelor de cereale nerafinate este sursa care furnizează aminoacizi esențiali și fibre. Spre deosebire de făina albă în care fibrele și proprietățile nutritive ale bobului dispar aproape complet pentru că se îndepărtează în timpul măcinării și a procesului de rafinare.

Conținutul substanțelor nutritive din făină depinde foarte tare de numărul particulelor de tărâțe păstrate în ea, componentele din coaja de cereale. Cu cât mai puține particule de tărâțe se separă de grâu, măcinarea este mai simplă. Făina rezultată se numește de calitate inferioară, deoarece în tărâțe se află mai multe minerale și vitamine, spre deosebire de partea interioară a grâului.

Deși nu este cu totul o certitudine, pâine integrală poate conține mai puține calorii decât pâinea albă. Făina integrală este o sursă perfectă de minerale, fibre alimentare și vitamine din gama B dar și nutrienți care ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge, mențin de asemenea sănătatea vaselor de sânge, reglează nivelul colesterolului și ajută la prevenirea deteriorării AND-ului și reduc inflamația din organism.

Fibrele sunt cele mai cunoscute pentru abilitatea lor de a ajuta tranzitul intestinal și a ameliora constipația. În același timp alimentele bogate în fibre oferă și alte beneficii precum ajutorul oferit în menținerea unei greutăți sănătoase, a nivelului normal de glucoză în sânge și colesterolului. Astfel se reduce foarte tare riscul bolilor de inimă și a diabetului.

Conținutul de fribre din alimente poate fi dedus, ținând cont de aspectul exterior dar și de calitatea și originea acestora. De obicei, un aliment conține mai multe fibre cu cât este mai puțin rafinat produsul de origine vegetală.