Arad

3 sfaturi ale filozofiei antice pentru a te ajuta să faci față stresului

3 sfaturi ale filozofiei antice pentru a te ajuta să faci față stresului

Detalii

Categorie
Stiri sanatate
Modificat
acum 2 saptamani si 5 zile
Vizualizari
86

Voteaza & Distribuie

Descriere

"Ai putere asupra mintii tale, nu asupra evenimentelor exterioare. Constientizeaza asta si vei gasi puterea." (Marcus Aurelius)

Viata de zi cu zi poate sa fie haotica si, foarte adesea, coplesitoare. Stresul si anxietatea sunt provocari continue care au nevoie sa fie gestionate daca vrem sa traim o viata fericita si de succes. Se pare insa ca viata era stresanta si acum cateva mii de ani si ca grecii antici, in special adeptii stoicismului, scoala greaca de filozofie fondata de Zeno, ne pot furniza si acum sfaturi valoroase si, mai ales, de actualitate.
Nivelul incredibil de practicalitate al stoicismului a fost deseori perceput drept pesimism. Dar, oricum, el ofera o vasta intelepciune neconventionala pe care o putem folosi si noi in provocarile contemporane.

Iata 3 sfaturi care ne ajuta sa depasim stresul zilnic:

1. Premeditati

Este cel mai puternic instrument al stoicilor pentru surmontarea stresului. Aceasta este tehnica vizualizarii viitorului, in mod obisnuit, a zilei ce urmeaza si imaginarea tuturor lucrurilor rele care se pot intampla.
Metoda pune lucrurile in perspectiva, pentru ca tindem sa exageram lucrurile pe care le avem in minte si sa le facem sa para mai importante decat sunt in realitate. Iar prin imaginarea tuturor lucrurilor rele care se pot intampla, venim cu picioarele pe pamant si realizam ca prezentul nu e asa de rau.

2. Practicati autonegarea

O alta tehnica unica! In mod intentionat, negati-va privilegiile de baza moderne. Spre exemplu, stoicii sareau peste mese. Aceasta nu doar ca va va ajuta sa va formati autocontrolul, o abilitate critica pentru absolut orice din viata noastra, dar, de asemenea, va va ajuta sa apreciati ceea ce aveti, lucru care ajuta sa puneti in alta perspectiva aspectele fata de care sunteti ingrijorati.
Si gratitudinea si autocontrolul sunt necesare in gestionarea stresului de la sursa lui, in loc de a-l gestiona doar atunci cand apare.

3. Schimbati-va starea – purtati-va si actionati ca si cum nu ati fi stresati

Un sfat deosebit de inteligent, mai ales daca luam in calcul faptul ca a aparut inainte sa se dovedeasca stiintific ca lucruri precum limbajul corpului sau fortarea unui zambet chiar ne pot schimba starea mentala, facandu-ne mai fericiti, mai putin stresati si mai increzatori.
Stoicii au inteles ca, atunci cand experimentam o emotie sau o stare mentala dificile cum sunt stresul sau furia, adoptarea unui comportament opus starii resimtite poate ajuta cu adevarat la anihilarea starii negative.
Spre exemplu, atunci cand sunteti stresati, relaxati-va muschii faciali, respirati adanc de cateva ori, incetiniti si faceti ceva ce va place pentru a va plasa mental si fizic intr-o stare care va semnalizeaza liniste si pace.


Cu drag,
Psiholog Nicoleta Iordache

Echipa ClinicA Naturell
Adresa: Timișoara, Calea Bogdăneștilor, nr. 22
Telefon: 0723512025, 0722214421, 0785288112
http://www.naturell.ro