Arad

Creatina - un plus de forta si masa musculara

Creatina - un plus de forta si masa musculara

Detalii

Categorie
Stiri Sport
Modificat
acum 3 ani si 2 luni
Vizualizari
805

Voteaza & Distribuie

Descriere

De la inceputul anilor 90 suplimentul nutritiv denumit creatina a inceput sa castige tot mai multa popularitate si a redefinit tot ceea ce inseamna performante sportive. Atat pentru cei ce practicau sport de performanta cat si pentru persoanele care doreau sa isi mentina un corp sanatos si in forma, creatina a devenit un aliat de nadejde.
Modul de functionare al creatinei este unul specific. Rezultatul pe care il ofera se resimte sub forma de energie suplimentara oferita organismului, ceea ce duce la o rezistenta mai mare la efort si la sustinerea antrenamentelor fizice pentru mai mult timp. Se ajunge astfel la o dezvoltare musculara superioara prin cresterea masei musculare uneori chiar spectaculos. Creatina din masa musculara este direct responsabila pentru livrarea substantelor necesare pentru regenerarea energiei, astfel este o rezerva de energie pentru organism. Creatina duce la o crestere a masei musculare dar si a performantei, fara a avea efecte secundare negative asupra sanatatii.
S-au realizat si studii complexe care vizau verificarea efectelor secundare ale creatinei; utilizarea suplimentului s-a dovedit a fi inofensiva pentru sportivii testati, existand doar efectele benefice asupra performantelor.
Creatina ar putea fi considerata regele suplimentelor nutritive in ceea ce priveste dezvoltarea musculara. Folosind creatina organismul poate sustine exercitiile fizice pentru mai mult timp, creatina oferind un plus de energie si putere necesar pentru a lucra mai intens muschii. Efectul creatinei se face simtit de asemenea pe parcursul intregii zile din punct de vedere al plusului de energie, nu doar pe periada antrenamentelor.
In seria beneficiilor pentru organism aduse de creatina se mai inscriu si rolul protector pe care aceasta il are asupra inimii si muschilor, fiind insa de ajutor si la unele boli neurologice. Studii realizate pe parcursul catorva luni au ajuns la o alta concluzie: creatina administrata zilnic, atat la barbati cat si la femei cu un nivel ridicat de colesterol a condus la o reducere a acestuia cu aproape o treime.
Rezumand lista beneficiilor creatinei, nu este de mirare ca acest supliment nutritiv este foarte cautat de sportivi si culturisti din intreaga lume. Suplimentul este distribuit prin magazinele de specialitate, dar exista si varianta de creatina online, disponibila cumparatorilor prin comanda, ce ajunge livrata direct la destinatie uneori chiar la costuri mai reduse. Creatina ajuta la antrenamente de intensitate si durata mai mare, poate grabi perioada de recuperare de dupa accidentari, imbunatateste capacitatea anaerobica, creste volumul muschilor, imbunatateste functionalitatea cerebrala, ajuta la vindecarea mai rapida a oaselor, iar unele studii au aratat ca suplimentul poate ajuta chiar la combaterea diabetului, prin imbunatatirea tolerantei organismului la glucoza.
In acest fel, de la culturisti la atleti, de la sportivi de performanta pana la persoane care doresc sa isi remodeleze corpul, pot sa foloseasca cu incredere creatina pentru un plus de forta si de masa musculara. Dozajul variaza in functie de fiecare persoana, in unele cazuri fiind recomandate doze de cate 20 de grame pe zi administrate cate patru sau cinci zile, urmate de perioade de pauze pentru reglarea nivelului optim de creatina din muschi, alteori creatina se recomanda a fi administrata zilnic, intr-un dozaj de aproximativ 3 grame, pentru rezultate optime.

Autor