Arad

Business Intelligence - cum, cand si de ce?

Business Intelligence - cum, cand si de ce?

Detalii

Categorie
Stiri economie
Modificat
acum 3 saptamani si 1 zi
Vizualizari
90

Voteaza & Distribuie

Descriere

Incursiune. Istoria termenului de Business Intelligence

Termenul de business intelligence a fost introdus de catre Gartner Group, undeva pe la mijlocul anilor ‘90s. Ca si concept insa, business intelligence a existat cu mult timp inainte, inca din anii ’70, si a fost folosit in sistemele de raportare cu ajutorul mainframe-urilor. La acea vreme insa, sistemele de raportare erau statice, bidimensionale, fara capacitati de analizare. Totusi, cererea de sisteme multidimensionale dinamice, care sa sprijine procesele decizionale inteligente si cu abilitati predictive, care a fost lansata din ce in ce mai mult de catre cei care utilizau deja sistemul, a determinat dezvoltarea sistemelor de tip business intelligence de astazi.

Nevoia de sisteme de tip business intelligence poate fi cu mare usurinta explicata: pentru a supravietui pe piata in actualele conditii concurentiale, o companie trebuie sa incerce sa dezvolte o strategie de succes; pentru a dezvolta o strategie de succes, e nevoie de capacitatea de a anticipa conditiile viitoare; intelegerea trecutului este modul cel mai bun de a fi in stare a prezice viitorul. Business intelligence face acest lucru.

Ce este Business Intelligence beneficiile acestui sistem?

Business Intelligence este un sistem de analiza si raportare, un set de aplicatii software si tehnologii destinate colectarii, gestionarii si analizarii informatiilor provenite din diferite sisteme de gestiune a afacerii sau din alte baze de date. Totusi, foarte multe persoane, confunda solutiile Business Intelligence cu solutiile de Enterprise Resource Planning - ERP - sau Customer Relationship Management – CRM- (sau „gestionarea resurselor companiei” si „gestionarea relatiilor cu clientii”).

Calitatea principala pentru o solutie de Business Intelligence este interfata usor de utilizat, la indemana fiecaruia, chiar daca nu sunt foarte familiarizati cu softul, iar beneficiul suprem al inteligentei este reprezentat de cunoasterea clientului si a potentialului client. Aceasta cunostinta ajuta la imbunatatirea serviciilor acordate clientilor si la o mai buna orientare a afacerii pe nevoile acestor clienti. Procesul obtinerii informatiei inteligente este descris mai jos [iptvreports], cu mentiunea ca acest ciclu incepe cu nevoia de cunoastere a decidentului (consumatorul informatiei) si se termina cu livrarea respectivei cunostinte.

Etapele Business Intelligence

a. Planificare, stabilire cerinte si directionare: definirea la un nivelvinalt, a cunostintelor necesare pentru a putea lua decizii. Cerintele sunt traduse in termeni de informatii solicitate, apoi in date care trebuiesc colectate.

b. Colectare: sursele tehnice si umane sunt adresate pentru a se colecta datele brute cerute. Sursele pot fi disponibile in mod deschis sau inchis, fiind accesate prin diverse metode. Aceste surse si metode sunt cele mai fragile si protejate elemente ale procesului.

c. Analiza si procesare: datele colectate sunt procesate, indexate si organizate.

d. Productia: baza de informatii este procesata folosindu-se tehnici de estimare sau inferentiale care combina datele surselor in incercarea de a da raspuns la intrebarea solicitatorului. Datele sunt analizate, iar solutiile sunt sintetizate, adica construite, plecand de la evidentele acumulate.

e. Diseminarea. In cele din urma, informatia inteligenta este diseminata catre consumatori in formate diverse, plecand de la imagini dinamice ale sistemelor militare de razboi si pana la rapoarte formale catre politicieni. Se pot distinge trei categorii de rapoarte de inteligenta tactica si strategica formale: current intelligence reports sunt rapoarte tip stiri, care descriu evenimente recente sau indicatori si avertismente; basic intelligence reports furnizeaza descrieri complete ale unei situatii specifice si intelligence estimates care sunt rapoarte care incearca sa prevada posibile situatii viitoare ca rezultat a starii si constrangerilor curente.

Ca incheire, am preciza faptul ca, desi procesul este prezentat sub forma unor etape, in realitate procesul opereaza ca actiuni continue, cu multe feedback-uri (reactii inverse) si feedforward (reactii in avans) care solicita colaborare intre consumatori, colectori si analisti.

https://www.scribsoftware.ro